Jokamieskisat 7.5 Runttimäessä

18.4.2015

MSRUK:n, Reserviläisyhdistyksen, Eräpirkkojen  ja Kärjen jokamieskisat Runttimäen liikuntakeskuksessa (Eino Jaakkola 050-525 3478)

Kuoreveden, Mäntän ja Vilppulan reserviläisyhdistysten, Eräpirkkojen ja Kuoreveden Kärjen järjestämät avoimet jokamieskisat ja -harjoitukset pidetään torstaina 7.5.  Runttimäen maastossa. Opastus on Mänttä-Jämsä-tien varrella ennen Hallin risteystä.

Kilpailun tehtävät ja järjestelyt hoitavat Simo Haapala, Eino Jaakkola, Juha Nikulainen, Veikko Avikainen ja Kari Lehmusvuori.

Lajeina ovat mm. ilmakivääriammunta, lyhyt suunnistus (naisilla ja herrasmies- ja leidisarjoissa pari helppoa rastia), kuljetun matkan mittaus, kohteiden sijoitus kartalle, etäisyyden ja matkan arviointi, tarkkuusheitto ja yllätystehtävä.

Kisassa on sarjat tytöille ja pojille, yleiset sarjat naisille ja miehille, 60-vuotiaiden sarjat, sekä herrasmies- ja leidisarja. Kisan voi ottaa myös pelkästään harjoituksen kannalta.

Kilpailun jälkeen on tarjoilua ja palkintojen jako. Kiertopalkintoa puolustaa Antti Niittymäki ja naisten sarjassa Susan Humppi.